maandag 15 september 2014

ArtEZ

 
Ik heb een half jaar de vooropleiding gedaan aan ArtEZ in Arnhem.
Tijdens die opleiding krijg je les in alle afdelingen die ze hebben zodat je kunt zien wat je ligt en wat niet en voor welke afdeling je toelating zou willen doen.
 
Voor de lessen Product Design moesten we een vogelnestje maken van ijzerdraad.
Ik heb verschillende vormen uitgeprobeerd en ben uiteindelijk uitgegaan van spiralen van verschillende grootte, die heb ik aan elkaar gemaakt en zo een cirkelvormig kooitje gemaakt.

Ook kregen we de opdracht om een lamp te maken, daarvoor mochten we zelf ons materiaal kiezen.
Ik ben gaan mozaïeken met glas, bij de Switch heb ik een paar vazen gehaald en die kapot geslagen. Met die kleine stukjes glas ben ik gaan mozaïeken. De basis is alleslijm en daar heb ik de stukjes op geplakt en daarna heb ik hem opgevuld ook weer met lijm, door die lijm is die flexibel en kun je hem in allerlei vormen leggen.
 
We kregen ook verschillende workshops en daarvan heb ik er ook een gedaan voor Product Design,
Daarvoor moesten we 5 voorwerpen van dezelfde categorie meenemen, mijn voorwerpen waren fietsbellen. Bij die 5 voorwerpen moesten we een 6e erbij maken. Ik heb een draaiende bel gemaakt bestaande uit vierkantjes en driehoeken. Het voorbeeld heb ik gemaakt in karton maar we moesten er ook kleuren voor bedenken en inspiratie bij verzamelen, op de foto staat alles wat ik ervoor bij elkaar verzameld had.
 
 
De lessen Fashion Design vond ik leuk om te doen, het was wel een uitdaging.
We moesten een halve moulage maken naar aanleiding van een foto van een beeld of gebouw. Nadat we die moulage gemaakt hadden moesten we hem spiegelen, op welke manier mochten we zelf bepalen. Ik heb er lijntekeningen van gemaakt.
Het was voor mij een uitdaging om te doen omdat ik te logisch nadenk, ik moest een knop omzetten dat er geen patroon van gemaakt hoeft te worden, dat het allemaal niet hoeft te kloppen. Nadat ik die knop omgezet had ging het eigenlijk erg goed.
De leraar wilde zelfs graag dat ik toelating voor deze afdeling zou doen, maar dat heb ik niet gedaan.
  





 

 

 Op de laatste dag konden we toelating doen of een algemene beoordeling. Ik heb toelating gedaan voor Product Design, ben er niet aangenomen maar heb wel goede feedback gehad.
Op deze foto staat een groot deel van wat ik tijdens de opleiding gedaan heb uitgestald.
 
 
 
Al bij al was dit voor mij een hele goede ervaring. Ik heb mezelf verder ontwikkeld en een andere manier van dingen bekijken en benaderen gekregen.


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten